Canceled petar Barbie från tronen på Biotoppen

28 augusti 2023

Det krävdes en svensk skräckfilm för att putta ned Barbie från förstaplatsen på den svenska biotoppen. Den Joakim Lundell-producerade spökhistorien lyckades följa upp den Guldbaggebelönade fjolårssuccén FEED och var den film som drog överlägset flest besökare till biograferna i helgen.

-  Det känns oerhört kul att rivstarta den svenska filmhösten på det här sättet, säger Morten Christoffersen, VD Nordisk Film Distribution. Efter FEED hade vi höga förväntningar på filmen och vi vet att Joakim arbetat oerhört hårt för att ge Canceled bästa möjliga förutsättningar.

Joakim Lundell är just nu ute på en större Sverigeturné där han besöker inte mindre än 19 städer för att presentera filmen och möta sin publik.

-  Det har varit ett helt fantastiskt gensvar, säger Joakim Lundell. Vi lyssnade på publiken och gav dem den film de ville se – och responsen har varit överväldigande. Och det bevisar än en gång att det finns en ung publik som vill se svensk film på bio, så länge det är rätt typ av film!

Canceled är i och med detta även den svenska film som haft den starkaste öppningen på bio i år.

Canceled är producerad av Scandinavian Content Group tillsammans med Lumiverse AB och Nordisk Film,  och distribueras av Nordisk Film Distribution.

Se trailern här: https://www.youtube.com/watch?v=V0AnBu9NK4o

Pressbilder och övrigt textmaterial
https://biose.nordiskfilm.com
Användarnamn: nordisk
Lösen: press

Filmklipp finns på Clipsource

Kontakter

Pia Norström

Marketing Manager



Martin Wegeland

Marketing Manager